Zeilstichting Aeolus is een organisatie die zeilkampen organiseert voor jongeren die om medische, sociale, psychische of andere redenen niet op vakantie kunnen gaan. Aeolus is in 1981 opgericht door een aantal studenten die de zeilsport onder jongeren wilde promoten. In 1987 is de huidige doelstelling geformuleerd. Sindsdien richt Aeolus haar activiteiten op jongeren die normaal gesproken niet de mogelijkheid hebben om op zeilvakantie te gaan.

Aeolus bestaat volledig uit vrijwilligers. De meeste van de ongeveer 60 vrijwilligers zijn tussen de 18 en de 30 jaar oud en zijn studenten of starters op de arbeidsmarkt. Ze wonen verspreid door Nederland, met name in studentensteden als Groningen, Utrecht, Amsterdam en Nijmegen. De vrijwilligers zijn op verschillende manieren actief. De meeste vrijwilligers gaan in de zomer als zeiler of koker mee op kamp. Daarnaast houdt een actieve groep van ca. 25/30 mensen het hele jaar door de stichting draaiend. Naast het bestuur zijn er verschillende commissies die zich bijvoorbeeld bezighouden met het werven van fondsen, het maken van een kampplanning en het werven en opleiden van nieuwe vrijwilligers.

1396045_10201892809949563_1559464327_n

Vrijwilligersweekend 2013