Taken van een koker

Aeolus is altijd op zoek naar vrijwilligers die op kamp meegaan als zeiler of koker. Als koker zorg je ervoor dat er de hele dag door goed en lekker eten is. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het kampbudget en ‘de keuken’: alle spullen die we meenemen op kamp. Als koker moet je naast aardig kunnen koken, ook goed kunnen organiseren.

Op elk kamp gaan twee kokers mee. Samen met de andere koker zorg je dat er eten op tafel komt en dat het kamp netjes en overzichtelijk blijft. Dit kun je natuurlijk niet alleen. Als koker moet je goed kunnen delegeren, dus vooral zien wat er moet gebeuren en zorgen dat de zeilers, de jongeren en hun begeleiders dit gaan uitvoeren.

Kookinfoavond

Om goed voorbereid op kamp te kunnen gaan, word je eerst goed opgeleid, zodat je weet waar je allemaal aan moet denken. Als je geïnteresseerd bent om koker te worden bij Aeolus nodigen we je eerst uit om naar een kookinfoavond te komen. Op deze avond krijg je meer informatie over Aeolus, kun je vragen stellen, en worden er alvast voorbereidingen voor het bijspijkerweekend gemaakt.

Bijspijkerweekend

Het bijspijkerweekend is het opleidingsweekend van Aeolus. Twee keer per jaar, in april en oktober, is er een bijspijkerweekend. Op dit weekend worden zeilers en kokers zo goed mogelijk voorbereid op wat bij een kamp komt kijken. Daarnaast kijken ervaren vrijwilligers of je geschikt bent om op kamp mee te gaan. Als koker zorg je op dit weekend meteen al voor het eten voor alle deelnemers.

Eerste keer op kamp

De eerste keer dat je op kamp gaat, ga je altijd samen met een ervaren koker, waarbij je met al je vragen terecht kunt. Als het goed is kun je daarna zelfstandig als koker op kamp mee.

Meer dan koken…

Als koker doe je natuurlijk meer dan alleen je taken. Overdag vaar je mee op de boten en zorg je dat het gezellig is, of heb je goede gesprekken met jongeren. Aan wal zorg je niet alleen voor het eten maar help je ook mee met het organiseren van spellen, het presenteren van bonte avonden, het aansteken van een kampvuur, of het bieden van een luisterend oor aan een hyperactieve puber met liefdesverdriet… en verder alles wat je er zelf van maakt!

Samengevat:

• Je kunt overzicht houden
  • Je kunt lekker en goed koken
  • Je bent creatief en hebt improvisatietalent
  • Je bent tussen de 18 en de 30

Ja, ik wil me aanmelden!

Naam

Ik meld me aan als KokerZeiler

Postcode

Woonplaats

Telefoon

Geboortedatum

Opmerkingen

Laat zien dat je geen robot bent door de volgende afbeelding te kiezen Vrachtwagen.