Zeilstichting Aeolus draait op ongeveer 60 vrijwilligers, voornamelijk studenten, die zich met hart, ziel en veel enthousiasme inzetten om de zeilkampen tot een succes te maken.

Als vrijwilliger is het fantastisch om te zien hoe het zelfvertrouwen en vaak ook het gedrag van de jongeren gedurende de week met sprongen vooruit gaat. Soms is dat nog best pittig. Het zijn natuurlijk niet altijd de makkelijkste jongeren, en ze vinden niet alles vanaf dag één leuk. Gelukkig is de doorsnee vrijwilliger bij Aeolus heel nuchter, weet van doorpakken, heeft een gezonde dosis humor en zelfspot en is ontzettend enthousiast. Doordat je met alle vrijwilligers op een kamp echt één kampstaf vormt, lukt het keer op keer om met elkaar de jongeren een onvergetelijke week te bezorgen.

IMG_6892Het is dan ook ontzettend gezellig met alle vrijwilligers tijdens het kamp. Je maakt met elkaar de meest bijzondere acties en uitspraken van de jongeren mee, en brengt ‘s avonds bij het kampvuur veel tijd met elkaar door. Aan het eind van elk kamp heb je er echt een nieuwe vriendengroep bij. Voor wie dat wil is er naast de kampen dan ook veel te doen bij Aeolus. We komen vaak bij elkaar tijdens borrels, zeilweekenden en andere activiteiten. Daarnaast kun je je ook inzetten voor de organisatie van Aeolus, bijvoorbeeld binnen commissies. Maar of je nu je ziel en zaligheid in de stichting wil stoppen of gewoon een week per jaar deze bijzondere jongeren een onvergetelijke week wil bezorgen: bij Aeolus is altijd plek voor een enthousiaste vrijwilliger!